torsdag, maj 29, 2008

Härliga djurliv

Jag kom att tänka på hur mycket djurliv det finns här ute. Och hur härligt det är med all natur och alla söta små djur. Här finns de vanliga vilda djuren som vi är vana med vi som är härifrån trakterna. Som älgar, rävar, råddjur, harar, småfåglar, ekorrar, snokar, gäddor och andra fiskar, grodor m.m.

Men vi har också andra sorter som jag själv inte är så van med. Till exempel ett lo-djur finns här, hermelin, bäver, stora tranor, skogsmöss m.m. Jag gillar det!

Det är också mysigt med fågelholkarna där det bor fåglar i och jag ser varje dag hur mamma fågel flyger och hämtar mat och matar de små söta barnen med. Och sen ska de lära sig flyga också. De är då så små och fluffiga i fjäderpälsen, de är klumpiga och vingliga haha! Så charmigt.

Det är verkligen mysigt att bo här ute på somrarna.

1 kommentar:

anna sa...

Hej hjärtat mitt.
Det är så roligt att läsa vad du skriver och du har de där underbart fina dragen som faster Evy hade.Jag tänker på stugan, djurlivet du pratar om och så hur mycket du bryr dig om dina syskonbarn. Ja jag förundras över dina vackra sdor. fortsätt att vårda em för de ger dig ett rikt liv.
Mamma