onsdag, juni 18, 2008

Senaste nytt

I går sov både Rickard och jag hemma i V:ås. Jag skulle vara på utbildning kl 8 och Rickard var iväg och fick sitt stipendie, han har ju fått hederspris! Pengar som kommer gå till vidare arbete med ett filmprojekt som Rickard och allkonstnären Mattias jobbar med. Kul!

Nu i natt (från tisdag - onsdag) sov vi återigen här i stugan. Vi bor ju här nu under sommaren. Jag sover visserligen några nätter i veckan hemma eftersom jag jobbar såna tider, men Ricke sover här hela tiden. Vi sover så bra, som stockar, för här finns inga ljud som stör på nätterna. Jag har typ sovit från kl 23.oo-9.30 i natt, galet länge!

I går fick Rickard dit vår nya badstege! Den är så mycket bättre än den gamla. Så skönt! Vi hoppas att nästa år kunna rusta upp hela bryggan och landgången med nytt trä. Rickard har även lagt igen ett gammalt land eller vad det nu var egentligen, det är nu helt borta! Nu ser man den fina gamla muren och de fina berget bättre. Bilder kommer.

I dag innan jag åker och jobbar skall jag dammsuga och torka golvet här inne i storstugan. Det är ju snart midsommar och då brukar det alltid regna så vi och gäster får sitta en hel del inne. Hoppas det blir en del uppehåll så vi kan vara ute och leka.

Inga kommentarer: